Management Workshop: Identificeer uw 3D print potentieel

Home/Diensten, Pre-process/Management Workshop: Identificeer uw 3D print potentieel
Management Workshop: Identificeer uw 3D print potentieel

Management Workshop: Identificeer uw 3D print potentieel

1,566.95

Waar in uw organisatie voegt 3D printen de grootste waarde toe? En wat is voor u de beste tijd om in 3D printen te investeren? Deze vragen spelen ongetwijfeld ook binnen uw bedrijf. In samenwerking met Dr Martens (MSc FCIPS) van 3D Strategies bieden wij een interactieve workshop aan over de mogelijkheden en de gevaren van het niet onderkennen van de disruptieve aspecten van 3D printen. Gezamenlijk gaan we kijken naar de mogelijkheden van AM binnen uw bestaande business modellen. Daarnaast identiferen we de kansen die de technologie biedt voor nieuwe bedrijfsmodellen.

Aan het einde van de workshop heeft uw bedrijf een goed beeld van hoe het moet reageren op de disruptieve technologie 3d printen.

1,566.95

Op voorraad: voor 16:00 besteld, zelfde dag verzonden

Beschrijving

Beschrijving

Management Workshop: Identificeer uw 3D print potentieel

Wat zijn uw gevaren en kansen van 3D printen? Deze workshop is beschikbaar op uw locatie en bedoeld voor het hoger management van uw bedrijf.

De impact van 3D printen wordt te vaak onderschat

Managers moeten rekening houden met de ontwrichtende effecten van 3D printen op hun bedrijf. Uit historische data is gebleken dat managers zich vaak niet hebben aangepast aan disruptieve innovaties, zoals 3D printen. Een voorbeeld van een disruptieve technologie was het bedrijfsmodel van Netflix dat werd geïntroduceerd in een markt die werd gedomineerd door Videoland die in winkels videobanden en dvd’s in verhuurde. Toen het internet Netflix in staat stelde om films direct naar huiskamers te streamen, werd hun service aantrekkelijk voor de klanten van Videoland. De leiding van het verhuurbedrijf hadden de verstorende dreiging die Netflix voor hen vormde genegeerd met bijna fatale gevolgen. Andere voorbeelden van bedrijven die niet adequaat reageerden op disruptive technologieën zijn Xerox, Kodak, Free Record Shop of Nokia. 3D printen beïnvloedt de bedrijfsmodellen en toeleveringsketens van veel organisaties, waardoor gevestigde bedrijven worden bedreigd in hun voortbestaan. De afgelopen 25 jaar is de wereldwijde vraag naar producten die met Additive Manufacturing (AM) zijn gemaakt met maar liefst 25% per jaar gegroeid! De belangrijkste vraag die managers zich moeten stellen is: waar kan AM waarde toevoegen aan onze organisatie? Wanneer is het beste moment om te investeren? En is niets doen een optie?

De expertise van uw trainer – Dr Rob Martens

In zijn promotieonderzoek heeft Dr. Rob Martens heeft geanalyseerd hoe bedrijven additieve productie of 3D-printing toepassen en implementeren in hun bedrijfsmodellen. Hij kreeg waardevol inzicht in de overwegingen en strategische stappen die bedrijven moeten nemen bij de implementatie van deze verstorende technologie. Rob heeft al meer dan 30 jaar wereldwijde management ervaring opgedaan op het gebied van strategische planning, supply chain management en operations bij multinationals in China, Noorwegen, Singapore, Zuid-Korea, Zwitserland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Dr. Martens is fellow van het Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS).

Hoe identificeren wij uw 3D print potentieel

Wij zullen een aantal stappen doorlopen om de kansen en bedreigingen van 3D printen voor uw firma te bepalen. In de workshop nemen we op strategisch niveau uw bedrijfsmodel onder de loep: Wat heeft u voor bedrijfsmodel en wat betekent 3D printen voor de toekomst hiervan? Aan het einde van de workshop stellen we vast of een vervolgtraject zinvol is.

Tactische overwegingen voor het implementeren van 3D printen

Als blijkt dat uw businessmodel succesvoller kan worden met 3D printen (of misschien wel bedreigd wordt) kunnen we een aantal vervolgstappen maken:

  1. Een assessment gevolgd door een data-analyse. Hierin identificeren we welke (toekomstige) producten en diensten in aanmerking komen voor 3D printen en bepalen we de prioritering daarvan.
  2. Een onderzoek naar en adviseren op het gebied van make-or-buy beslissingen
  3. Marktonderzoek welke technologie en leveranciers het meest geschikt zijn voor uw plannen

De daadwerkelijke implementatie van 3D printen

De laatste stap waarin wij onze expertise delen is de implementatie van 3D printen. Als de strategische en tactische basis is uitgewerkt blijkt de uiteindelijke implementatie vaak een grote kunst. Wij zorgen voor een goed ontwerp van de nieuwe processen en ondersteunen het zo belangrijke verandermanagement proces.

Plan nu uw eigen toekomst

3D printen is geen kinderspel! Foute keuzes kunnen duur uitpakken. Wij adviseren daarom om de eerste cruciale stappen samen met een expert te definiëren. Houdt controle over de groei van uw bedrijf. Plan direct een workshop en identificeer effectief de invloed van 3D printen op uw businessmodel.

Beoordelingen (0)

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Management Workshop: Identificeer uw 3D print potentieel” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Go to Top